دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سیاوش طهمورث در گفت‌وگو با آنا :

جشنواره تئاتر مقاومت  بدور از رابطه های خطرناک باشد

سیاوش طهمورث بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است که جشنواره تئاتر مقاومت برای دستیابی به اهداف متعالی خود باید درست هدایت شود.
کد خبر : 245759

سیاوش طهمورث در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا درباره انتخاب امیر نصیربیگی به عنوان دبیرشانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: از اینکه مدیر گروه هنرهای نمایشی روایت فتح عهده دار و متصدی این پست مهم و خطیر شد بسیار خوشحالم چرا که این انتخاب و انتصاب درستی بود زیرا مدیر گروه هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره در ادوار گذشته در برخی مراحل همراه و همسو نبوده اند و این به کلیت جشنواره و هنرمندان حاضر در جشنواره لطمه می زد.


کارگردان سوگواره «رکعت به رکعت عاشقی» افزود: انتظارات هنرمندان از این جشنواره بالاست و این جشنواره می بایست به دور از رانت های معمول و رابطه های خطرناک برخی مدیران پیش برود. این جشنواره باید از بازبینان، بازخوانان متون و داوران مجرب و سالم و کارآزموده استفاده کند. من به عنوان یک هنرمند حساسیت ویژه ای در انتخاب آثار و داوری و بازبینی حس می کنم که می بایست در گام نخست این قدم درست و مطمئن برداشته شود.


وی با تاکید بر کارشناسی درست آثاری که به دبیرخانه جشنواره خواهد رسید، گفت: جوانان شرکت کننده باید تمام سعی و تلاش خود را به کار ببندند تا اثری در خور توجه به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند. از سویی برای جوانان هنرمند نباید این توهم را با دادن جایزه و تندیس ایجاد کرد. باید شجاعت داشته باشیم که به کیفیت اثر هنری و نمایشی جایزه بدهیم و اگر این کیفیت در آثار نبود نباید جایزه بدهیم و صرفا می بایست تشویق کنیم چرا که به نفع هنرمندان و جوانان فعال این عرصه است.


کارگردان معرکه در معرکه درباره آسیب شناسی دوره های پیشین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: نخستین مورد انتخاب داوران و بازبینان هستند که می بایست سواد علمی کافی در این حوزه داشته باشند. چرا ما باید فقط نگاه و تمرکزمان در مقوله تئاتر روی تهران باشد. مگر تئاتر تهران چه مزیتی بر تئاتر شهرستان دارد. اتفاقا در شهرستانها وفور استعداد است و جشنواره هایی از قبیل تئاتر مقاومت وظیفه کشف این استعدادها و پرورش و کادرسازی را برای آینده تئاتر دفاع مقدس دارد.


گفتنی است شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با دبیری امیرنصیربیگی از چهارم تا نهم آذر ماه 97 توسط گروه هنرهای نمایشی بنیادفرهنگی روایت فتح برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیاوش طهمورث
ارسال نظر
هلدینگ شایسته